środa, 23 września 2015

Król Złodziei

*Na początku przepraszam, że przez tak długi czas nie było posta.Od dziś postaram się, żeby wpisy były regularne.*

Czy chcieliście jako dzieci/ nastolatki zostać dorosłymi? Założę się, że większość z Was chciała, podobnie, jak Król złodziei.. Chłopiec marzył o tym, żeby być pełnoletnim. Chciał sam na siebie zarabiać, mieć dom, pracę. Nie czuł miłości ze strony ojca i wydawało mu się, że jest niepotrzebny.
Więc, kiedy tylko nadarzyła mu się okazja do "zestarzenia się" od razu z niej skorzystał. Chcecie wiedzieć jak? Przeczytajcie tę książkę.

"Dorośli nie pamiętają, tego jak to jest być dzieckiem.Naprawdę nie pamiętają, wierz mi.Zapomnieli o ile większy wydał się wtedy świat.Jak trudno było wdrapać się na krzesło.I jak to było naprawdę patrzeć do góry. Zapomnieli.Już tego nie wiedzą.Ty też zapomnisz.Czasem dorośli opowiadają, jak to było pięknie być dzieckiem. Nawet marzą o tym by znów nim być.Ale o czym, marzyli będąc dziećmi?Jak myślisz?Sądzę, że marzyli o tym, by w końcu dorosnąć."

Pani Funke jest zdecydowanie jedną z moim ulubionych pisarek. W jej książkach jest dość dużo opisów,ale każdy z nich jest tak dopracowany i przemyślany, że czytelnik ma wrażenie, jakby dany bohater był koło niego.
Pierwszą książką p. Corneli, jaką przeczytałam było Atramentowe Serce, które pokochałam. Wtedy zainteresowałam się także inną twórczością tej autorki i natknęłam się na Króla Złodziei. Postanowiłam go przeczytać. Muszę przyznać, że  i tym razem autorka mnie nie zawiodła.


Król Złodziei opowiada o przygodach 2 chłopców, którym niedawno zginęli rodzice,a teraz wychowuje ich ciotka. Dzieci spędzając czas z nową opiekunką są nieszczęśliwe, więc postanawiają uciec do Wenecji.Po kilku dniach podróży głodni,nieumyci i źle ubrani wreszcie trafiają do celu, gdzie spotykają "bandę" Króla złodziei. Chłopcy szybko zaprzyjaźnili się z królem, a on poprzez swoje kradzieże zapewniał im godne życie.. Niestety niespodziewanie w Wenecji pojawia się ciotka dzieci, która wynajmuje prywatnego detektywa,aby ten odnalazł ich, jak najszybciej..
Jednak chłopcy mają na głowie inne problemy.Odkryli sekret Króla złodziei i dostali zlecenie na bardzo ważną kradzież, która może się nie udać... Czy przyjaźń dzieci przetrwa? Co mają ukraść i dlaczego jest to tak istotne?


Powieść zaskakiwała mnie na każdym kroku. Akcja jest dość rozbudowana. W książce jest wiele przepięknych opisów i wątek fantastyczny..Ponadto przepełniona jest inteligentnymi i niesamowitymi cytatami.
Idealna na pochmurną niedzielę. Zdecydowanie polecam tę pozycję, jak i wszystkie inne książki Corneli Funke.








Moja ocena: 8/10
Ilość stron:368
Wydawnictwo:Egmont Polska


14 komentarzy:

  1. Nie znam twórczości pani Funke, ani nigdy wcześniej nie wiedziałam ''Króla złodziei'', ale skoro tak bardzo zachwalasz tę książkę to postaram się mieć ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety twórczość Corneli Funke również w ogóle nie jest mi znana, ale wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam wcześniej o tej książce. Zapiszę sobie tytuł.
    pozdrawiam.
    Między Stronami

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam książki tej kobiety, więc jestem pewna, że i na te się skuszę :)
    Pozdrawiam i obserwuję :)
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce :)
    raczej nie jest w moim stylu :)
    Ale za to post jest bardzo ciekawy :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    http://paaullina-blog.blogspot.com
    Mam nadzieję że wpadniesz <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Rozbudowana akcja, wątek fantastyczny - to musi być interesująca książka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz słyszę, a właściwie czytam o tej książce i autorce. Mimo wszystko jakoś mnie nie intryguje, choć kto wie - może kiedyś po nią sięgnę.

    Recenzandia

    OdpowiedzUsuń
  8. "Król złodziei"... sam tytuł mnie przyciąga! Jestem jednak ciekawa w jakim wieku są ci chłopcy, bo (nie ukrywam) jest to czasem mała przeszkoda, kiedy czytam powieści z bohaterami młodszymi od siebie. Nie mogę się wczuć w sytuację :)

    zaczarowana-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chłopcy są młodzi.. Grupa Króla Złodziei to dzieci w wieku 8 (?)- 14 lat. Ale jest to ksiazka zarówno dla malych dzieci,jak i dla inteligentnych starszych osob

      Usuń
  9. Miałam tylko jedną okazję na poznanie stylu pani Funke, ale jakoś nie złożyło się, bym jej książkę przeczytała do końca :__: Króla Złodzei widziałam niejednokrotnie w Empiku. Może kiedyś wreszcie wezmę ją do rąk ;)

    Pozdrawiam,
    Księgarz Cmentarny

    OdpowiedzUsuń
  10. Nieeeee chcę być dorosła! Nieeee chcę. Najchętniej cofnęłabym się i była pięciolatką cały czas, ale życie płynie dalej. Dlatego na wstępie nie rozumiem Króla Złodziei. Cóż, brzmi ciekawie :D

    Dość długo nie było mnie w książkowej blogosferze, ale jestem i życzę wesołych świąt! Zapraszam też na mojego bloga i nową recenzję :)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    Buziaki,
    Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja czytam teraz "Matkę Papieża" Mileny Kindziuk, pozdrawiam serdecznie i dobrego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za polecenie. Nie znam autorki ani tej książki

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo cieszy mnie gdy ktoś recenzuje mało znane książki. Dziękuję za polecenie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń