niedziela, 19 lipca 2015

Złodziejka książek

Cześć kochani! Dzisiaj opiszę "Złodziejkę książek". Zachęcam do przeczytania mojej recenzji :))

Akcja toczy się za czasów II wojny światowej i opowiada o losach Liesel Meminger, która razem z bratem udaje się do swojej nowej,przybranej rodziny. Niestety w trakcie podróży chłopiec umiera.. Podczas jego pogrzebu Liesel po raz pierwszy kradnie książkę, którą jest "Podręcznik grabarza".

















Gdy dziewczynka trafia do rodziny Hubermanów nie potrafi czytać,ani pisać. Jej przybrany ojciec-Hans poświęca bardzo dużo czasu,aby ją czegoś nauczyć.
Rodzice Liesel to ludzie skromni o wielkich sercach.. Więc, gdy niespodziewanie pod ich drzwiami pojawia się Żyd, który prosi ich o schronienie postanawiają ukryć go w piwnicy

















Bardzo podoba mi się narracja w tej książce .. Pomimo tego, że moim ulubionym typem jest pierwszoosobowa to tu narrator trzecioosobowy jest wyjątkowy, ponieważ jest nim śmierć- mężczyzna.Opowiada on o swojej pracy, radzi, podsuwa różne sugestie.
Książka jest bardzo wzruszająca, a czasami również zabawna :)


"Złodziejka książek" to opowieść o prawdziwej miłości i przyjaźni w czasach hitlerowskich. Czytając ją pokochałam przybranych rodziców Liesel, Rudy'ego, Maksa. Wszystkie postacie bardzo się od siebie różnią i są wyjątkowe.

Na koniec mojej recenzji chciałam tylko wspomnieć o okładce, którą uważam za śliczną.. Jest ona bardzo minimalistyczna co moim zdaniem dodaje jej uroku.. :)








Ilość stron: 495
Moja opinia: 9/10

15 komentarzy:

  1. Bardzo dobra książka. Robi ogromne wrażenie. Choć okładkę znam i również mi się podoba, mój egzemplarz jest z okładką filmową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój niestety też, bo dostałam go na urodziny.. Ale najważniejsza jest treść ksiażki! :D

      Usuń
  2. Czytałam ją w ubiegłym roku, wspaniała książka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobra pozycja! Czytałam jakiś czas temu i byłam zachwycona :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie Inna
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej książce i filmie bardzo dużo od mojej przyjaciółki AGNIESZKI.
    Zmotywowałaś mnie do przeczytania tej książki.
    Zapraszam na recenzję filmu → W GŁOWIE SIĘ NIE MIEŚCI :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo dobrego czytałam o tej książce. Mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i bardzo miło wspominam lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam "Złodziejkę książek" i muszę przyznać, że jest niesamowita. Wspaniale oddaje tamtejsze chwile, przepełnione grozą. Najbardziej podobało mi się w niej to, że jej narratorem była śmierć, to było coś szczególnego, niespotykanego. Ogólnie książkę jak najbardziej polecam :)
    Pozdrawiam,
    Kasia z http://rymowanemysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle dobrego o tej książce słyszałam i jeszcze się za nią nie zabrałam-muszę to nadrobić i to szybko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Książka naprawdę cudowna i myśle, że się nie zawiedziesz :)

      Usuń
  9. Bardzo mi się nie podobała natomiast film już tak.
    Na pewno ta pozycja ma przesłanie.
    Ale 150 stron i trafiła do kąta.
    Nie lubię ksiażek, gdzie przez 100 stron jest nuda.. i to 100 pierwszych ( jak dobrze pamiętam tyle uczyła się czytać)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, przyda sie małe wsparcie :) :
    ksiazkomaniacyrecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dużo słyszałam o tej pozycji w samych superlatywach. Muszę wreszcie się za nią zabrać ;) Mam nadzieję, że mnie powali na kolana, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oglądałam film i świetny jest ;) pozdrawiam i zapraszam do mnie ;) obserwuje

    OdpowiedzUsuń